Monday, November 19, 2012

Ster prikvilten tutorial


Aan de gelukshanger die ik maakte voor mijn laatste give away, zat een zelf gevilte ster.
Deze give away is gewonnen door Joke van Lindevrouwsweb dus zij heeft de hanger nu hangen.
Omdat ik toch veel reacties daar op kreeg.
Omdat sommigen zeiden niets van vilten af te weten.
Sommigen zich af vroegen hoe ik het gedaan had.
Sommigen het op een ooit nog een keer doen als ik weet hoe lijstje zetten.
En weer anderen op hun ik weet niet hoe het moet zal ik het ooit leren lijstje.
Daarom onder andere toon ik hierbij met een paar foto's hoe makkelijk het is!
Zo prikviltte Sam een hart voor zijn juffie.

Nodig: een stuk schuim (evt een plankje eronder), lontwol, een koekvormpje en een wolpriknaald.

Prop de wol in het koekvormpje en begin voorzichtig te prikken. Houdt de naald in de gaten, bij te schuine plaatsing zal deze breken tegen het koekvormpje.

Zoveel mogelijk rechtop prikken dus. Prik ook in de hoekjes.

Zet de naald vast of leg weg. Verwijder het vormpje.


Keer het sterretje om. Vormpje er weer overheen en nu de andere kant prikken.
Tot het klaar is. Knip evt overtollig pluis weg.



Ster van pastelkleurige sprookjeswol.

10 comments:

  1. Wat een leuk idee! Dank voor de uitleg :)

    ReplyDelete
  2. Dat was een leerzaam bericht. Ik was wel benieuwd hoe dat prikvilten in zijn werk gaat. Dank je wel voor de uitleg.

    ReplyDelete
  3. leuke les.. ik wist ook niet hoe dat ging.. nu wel!

    ReplyDelete
  4. Gorgeous work! I am inspired to try it--thank you! Lori from 'waldorfmoms.com'.

    ReplyDelete
  5. Wow! That is so pretty! Interesting tutorial too!

    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Nice job ! Nice blog !
    Have a great day !
    Anna

    ReplyDelete
  7. So cute:)
    Thank you for linking up on Tutorial Thursdays.
    I will be featuring your link tomorrow, so please do come past and grab your button.
    x
    Natalie
    www.marigoldsloft.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. This is great! Thanks for linking up to Inspiration Spotlight! Check in on Friday to see our featured posts!

    ReplyDelete
  9. Great little felted star tutorial! Thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday! I hope to see you again when the party resume on the first Sunday in January! Have a joyous holiday season!

    ReplyDelete
  10. Beautiful!! And a great tutorial! Thank you for sharing at Sharing Saturday!

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)